ZAKUP UŻYWANEGO NIEROZBITEGO POJAZDU NA AUKCJI

Największa, najlepiej zorganizowana, sprzedająca auta bezwypadkowe aukcja to Manheim, która posiada ponad 80 lokalizacji w USA. Uczestnicząc w takiej licytacji nie należy zapominać o swoich realnych możliwościach finansowych. Radzimy zachować zimną krew i w razie zbyt wysokiej ceny wylicytowanej na aukcji poczekać na następną okazję. Może się okazać, że taki sam model pojazdu za kilka dni uda się kupić w niższej cenie. Ustalenie ostatecznej ceny sprzedaży pojazdu następuje dopiero po zakończeniu licytacji.

Wielokrotnie sprzedający korzysta z opcji "Cena minimalna", czyli rezerwuje sobie najniższe cenę, za jaką zgodzi się sprzedać swój pojazd. Większość sprzedających zgadza się na wylicytowaną w licytacji on-line cenę. Do ostatecznie wylicytowanej ceny zawsze dodać należy opłaty aukcyjne rzędu 200 do 400 USD (droższe auto to wyższa opłata, inna na każdej aukcji) plus koszty transportu z miejsca zakupu do portu w USA, a następnie z portu w USA do wskazanego portu docelowego oraz inne koszty importowe. Polecamy taki zakup używanego bezwypadkowego pojazdu w cenie hurtowej. Sposób ten pozwala bez wysiłku zaoszczędzić spore pieniądze. Oto link do największej aukcji pojazdow używanych w USA: www.manheim.com  

ZAKUP POJAZDU ZE ŹRODŁA INNEGO NIŻ AUKCJE:

Istnieje również możliwość kupna samochodu z innego źródła niż aukcje. Bardzo często można kupić dany pojazd taniej niż wskazuje cena rynkowa szukajac na podanych nizej stronach www. Sa to pojazdy zarowno nowe jak i uzywane sprzedawane przez dilerow jak rowniez osoby prywatne. Istnieje tam możliwość negocjacji cen, inaczej niż na aukcjach. Bardzo często ceny po negocjacji sa zbliżone lub nawet niższe niż na aukcjach dilerowskich. Jednakże, aby znaleźć pojazd po cenie okazyjnej należy uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość. Oto linki do stron z nowymi i używanymi pojazdami:
www.motors.ebay.com
www.autos.yahoo.com
www.autotrader.com
www.cars.com  
 

ZAKUP USZKODZONEGO POJAZDU NA AUKCJI

Zainteresowanym nabyciem pojazdu z USA po dokonaniu wyboru konkretnego modelu samochodu sugerujemy kontakt z nami.  Przed rozpoczęciem aukcji należy wpłacic depozyt gwarancyjny w kwocie nie mniejszej niz 15% wartosci licytowanego pojazdu (minimum $400).  Płatnosc za kupno samochodu w całości moze byc dokonana przelewem na nasze konto w USA.

Wybór samochodu na aukcyjnych wyszukiwarkach dokonywany jest przez nabywcę osobiście i tylko na jego własne ryzyko. Opis każdego pojazdu jest zaczerpnięty z bazy danych aukcji i jest on bardzo lakoniczny i nie należy nim sie kierować przy podejmowaniu decyzji zakupu. Aukcje nie udostępniają dodatkowych informacji na temat oferowanych samochodów ani ich uszkodzeń, ponieważ nie posiadaja takich danych.

Wszystkie uszkodzone samochody sprzedawane są bez gwarancji. Należy zwrócić uwagę na status formalno-prawny interesującego nas pojazdu .Niektóre samochody niezależnie od stopnia ich uszkodzenia określane są jako nie do odbudowy (junk title) i mogą być sprzedawane tylko z przeznaczeniem do rozbiórki na części zamienne firmom recyklingowym. Określenie ostatecznej ceny sprzedaży samochodu następuje dopiero po zakończeniu licytacji. Do wylicytowanej ceny wkalkulować należy opłaty aukcyjne (zalezne od wylicytowanej ceny pojazdu od $300 do $600. Istnieje możliwość sprawdzenia samochodu przed kupnem poprzez powołanie niezależnego rzeczoznawcy. Usługa taka kosztuje miedzy $200 a $600 w zależnosci od lokalizacji pojazdu i firmy, ktora zostanie użyta. Inspekcja taka umożliwia nam sprawdzenie pojazdu i oszacowanie kosztu naprawy z dokładnoscia 90-100% chyba, ze pojazd bedzie posiadał ukrytą wadę, niemożliwą do zdiagnozowania na podstawie ogledzin zewnetrznych. Inspektor nie może wykonać jazdy probnej, ani uruchamiać pojazdu, chyba ze pojazd wystawiony na aukcji znajduje sie w grupie jeżdzącej tzw. "runs and drives". Powołanie inspektora jest możliwe tylko z conajmniej 7 - dniowym wyprzedzeniem.

Po dokonaniu wyboru interesującego  pojazdu należy osobiście oszacować przewidywaną cenę końcową zakupu i rozważyć swoje możliwości finansowe. Żaden bank nie udzieli bowiem kredytu na zakup pojazdu powypadkowego, trzeba dysponować własną gotówką na pokrycie wszystkich kosztów, takich jak : koszt zakupu, przewidywane koszty naprawy, transport do wybranego portu (Gdynia lub Bremerhaven), opłacenie wszystkich należności importowych (cło, akcyza, VAT), które naliczane są procentowo od ceny zakupu powiększonej o koszt transportu.

Po wygraniu aukcji w ciągu 24 godzin należy dokonać wpłaty pozostałej części należności za nabyty samochód. Kwota należności składa się z ceny za samochód, opłaty aukcji, kosztu dostawy na terenie USA i kosztu dostawy do portu oraz wstępnie obliczonych opłat celno-podatkowych obowiązujących w kraju docelowym, po aktualnym w dniu zakupu kursie dolara.   Po uiszczeniu zapłaty za wybrany samochód należy go jak naszybciej odebrać z aukcji, zazwyczaj do 5 dni od daty zakupu.  
Oto linki do aukcji intenetowych z uszkodzonymi pojazdami:
www.copart.com
www.iaai.com
www.qcsa.com  
 

TRANSPORT

Kupujący nie musi ograniczać się do określonych lokalizacji, może kupować w dowolnym miejscu w USA, lecz powinien w swojej kalkulacji ująć dodatkowy koszt transportu drogowego, który wynosi średnio 1 USD/mile.  Nasza firma mieści się w Chicago w stanie Illinois, centralnej części USA, dzięki czemu dowóz pojazdów z dowolnego miejsca w kraju jest stosunkowo niedrogi. Odległości pomiędzy miastami łatwo sprawdzić korzystając z linku: http://www.maps.google.com/. Zawsze korzystamy z usług sprawdzonych i ubezpieczonych przewoźników, a więc możemy być pewni, ze każdy pojazd trafi do nas w stanie kompletnym i nie zostanie uszkodzony w transporcie.

W przypadku zakupu niestandardowego pojazdu, o znacznych gabarytach lub pojazdu, uszkodzonego, bez możliwości samodzielnego poruszania się, koszty transportu bądą wyższe i bądą kazdorazowo negocjowane z przewoźnikiem.

  Nastepnym etapem dostarczania pojazdu do klienta jest umieszczenie go w kontenerze i wysłanie drogą morską do portu docelowego (Gdynia, Bremerhaven). Pojazdy na ogół przewożone są w standardowych kontenerach morskich 20 lub 40 stopowych (1 stopa = 30 cm). W zależności od gabarytów pojazdu, jego wymiarów zewnętrznych w jednym kontenerze może się pomieścić sie równocześnie od 2 do 3 samochodów osobowych.

Cennik frachtu do Bremerhaven:

Sedan - 900 USD
SUV - 1150 USD
Pickup - 1350 USD

Cennik frachtu do Gdyni:

Sedan - 1000 USD
SUV - 1150 USD
Pickup - 1150 USD

  Ubezpieczenie przesylki to dodatkowe 2% amerykanskiej wartosci towaru.  
Średni czas transport kontenera droga morska to 4 do 6 tygodni.   Należy wziąć pod uwagę, że wszystkie koszty transportu, tak drogowego jak i morskiego, łącznie wchodzą jako podstawa do dalszego naliczania procentowo kolejnych kosztów takich jak: cło, akcyza i VAT. Odprawiając celnie w Bremerhaven płaci się 10 % cła od wartości samochodu wykazanej na rachunku, a nie według uznania celnika, jak to ma miejsce w Polsce. Po dostarczeniu samochodu do portu w Europie należy go zgłosić do odprawy celnej warunkowej lub ostatecznej, a następnie przetransportować do miejsca docelowego. Podatek VAT można zapłacic w Niemczech 19%  od faktury lub w Polsce 22% od kwoty narzuconej przez celników.  
   

PROWIZJE

Nasza prowizja od zakupu pojazdu na aukcji, od dilera, lub osoby prywatnej to 1500 zł.      

U W A G A  ! ! !

Jeęeli zdecydujesz sie na zakup samochodu za pośrednictwem Maxiauto1, to po przywiezieniu go do firmy i przed załadunkiem do kontenera jesteśmy w stanie kompleksowo zdiagnozować uszkodzenie, a następnie sporządzić listę części niezbędnych do naprawy. Na życzenie klienta zakupimy niezbędne części i wyślemy wraz z samochodem w kontenerze. Jeśli zdecydujesz sie na taki wariant, otrzymasz 10% zniżke na części samochodowe.  
   
  Jeżeli zdecydowałeś się na zakup konkretnego samochodu, lub wiesz, że chciałbyś kupić auto z USA jednak chciałbyś skorzystać z naszego doświadczenia tak, abyśmy Tobie wyszukali najlepszą opcję dostępną na rynku

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !!

TEL. (012) 394 5707
EMAIL. maxiauto1@gmail.com
dariusz89